Όντρει Τοτού: Η Στάρ των αντιστάρ

Με την ρετρό, σχεδόν καρτουνίστικη ομορφιά της, και το πλεόνασμα του ταλέντου της, η γαλλίδουλα ηθοποιός Οντρεϊ Τότου ορίζει μια εντελώς δική της κατηγορία στον όρο «κινηματογραφική σούπερ σταρ».Η πιτσιρίκα, ρομαντική Αμελί μεγαλώνει. Και μεγαλώνει πολύ ωραία. 
Συστήθηκε ως Αμελί σε μια ανεξάρτητη ταινία γαλλικής παραγωγής, όμως η πορεία της τής επιφύλασσε πολλές ευχάριστες εκπλήξεις που ούτε η ίδια μάλλον δεν ονειρευόταν. Η Σοφί του Κώδικα Da Vinci στο πλευρό του πολυβραβευμένου Τομ Χανκς, η Coco στην βιογραφική ταινία Coco Avant Chanel, μοιάζει να κάνει –παρά τη θέλησή της- διεθνή καριέρα. Δεν είναι καθόλου εύκολο να στριμώξεις μια ρεαλίστρια σαν την Οντρεϊ Τοτού. Ένα μικρό ζωάκι, τόσο ατίθασο όσο και κοινωνικό, με αφοπλιστικό χαμόγελο, χαριτωμένο μουτράκι και μαύρα τόσο μα τόσο εκφραστικά μάτια. 'Η μάλλον καφέ σκούρα, όπως με διορθώνει η ίδια.
Ολόκληρες ζωές περνούν μπροστά από αυτό το εκφραστικό της βλέμμα, ένα βλέμμα που προδίδει μια ψυχή άτακτη και ναζιάρα. Τη ψυχή μιας καλής μαθήτριας που αποφάσισε να γίνει ηθοποιός, ενός αγοροκόριτσου που έχει απίστευτη φωτογένεια κι ασυνήθιστη προσωπικότητα.
Στην τελευταία της ταινία “Αληθινά Ψέμματα” (De Vrais Mensonges) η Οντρεϊ Τοτού συναντιέται και πάλι με τον σκηνοθέτη Pierre Salvadori, που είχαν γυρίσει μαζί το Priceless. Δείχνει πιο ώριμη και κατασταλαγμένη από ποτέ και γι’αυτό δέχεται με τόλμη να παίξει το παιχνίδι που της προτείνουμε: Όλα ή τίποτα;
Όλη την αλήθεια και μόνο την αλήθεια
Δεν μπορώ να πω ψέματα, δεν το κάνω καθόλου καλά. Το ψέμα προδίδει αυτομάτως την ενοχή μου. Πραγματικά, δεν μπορώ να το κάνω, ούτε στους δημοσιογράφους δεν μπορώ να πω ψέματα. Τα παίρνω όλα πολύ στα σοβαρά, και στην ζωή δεν είναι πάντα το καλύτερο, αλλά τι να κάνω, αφού έτσι είμαι;...”.
'Όλα για την μητέρα μου
Η μητέρα μου είναι πολύ σημαντική στην ζωή μου. Θαυμάζω την ευφυΐα της, την ακεραιότητά της και τον τρόπο με τον οποίο είναι παρούσα στις δύσκολες στιγμές. Αν είναι το ίνδαλμά μου; 'Όχι, ακριβώς επειδή με έμαθε να μην έχω ινδάλματα και να ζω την ζωή μου όπως εγώ θέλω. 'Όσο για την μητρότητα, φυσικά κι είναι κάτι που με απασχολεί. Πάντα ήθελα να κάνω παιδιά. Τα πάω καλά μαζί τους και μου αρέσουν πολύ. Φυσικά και το σκέφτομαι. Κι οι ηθοποιοί, γυναίκες είναι σαν όλες τις άλλες”.
'Όλα ή τίποτα
Είμαι απόλυτη. 'Έχω έντονη προσωπικότητα και καμιά φορά μπορεί να φανώ κι αυταρχική. Δεν έχω καθόλου καλές σχέσεις με την διπλωματία, πράγμα παράδοξο για το επάγγελμά μου, γι’ αυτό και νιώθω λίγο μόνη. 'Άλλωστε, οι γνωριμίες μου στον χώρο περιορίζονται στους ανθρώπους με τους οποίους έχω συνεργαστεί. Δεν νιώθω ότι ανήκω στην συνομοταξία “ηθοποιός”. Τι θα πει “ηθοποιός”; 'Ότι έχει κάτι παραπάνω από τις άλλες γυναίκες; Κάτι λιγότερο; Είναι νάρκισσος; Δεν θεωρώ ότι είμαι εγωκεντρικήμ αν και μερικές φορές γίνομαι εγωίστρια, με την έννοια ότι κάνω στην ζωή μου ακριβώς όπως αυτό που εγώ θέλω”.
'Όλα εγώ
Δεν είμαι καλή στο να διαχειρίζομαι το image μου. Υπέγραψα ένα συμβόλαιο με τον οίκο Chanel κι είναι η πρώτη και μοναδική φορά που δέχτηκα να πρωταγωνιστήσω σε διαφήμιση διότι ήταν η Chanel, ήταν το άρωμα Νο 5, ήταν ο Jean-Pierre Jeunet. Σε καμία άλλη περίπτωση δεν θα διαφήμιζα μια τσάντα ή ένα fond de teint ή μια λακ για τα μαλλιά. Και δεν το λέω κακά. Σαφώς και δεν κατακρίνω όσες το κάνουν, απλώς εγώ δεν μπορώ να κάνω κάτι μόνο και μόνο για το image ή τα χρήματα”.
'Όλα στη φόρα
Αγαπώ την δουλειά μου, αλλά το παράδοξο είναι ότι δεν αντέχω να βρίσκομαι στο επίκεντρο της δημοσιότητας. Φυσικά και θα το κάνω για την προώθηση μιας ταινίας μου, είναι μέρος της δουλειάς μου, δεν μπορώ όμως να το κάνω για δημόσιες σχέσεις γι’ αυτό και δεν κάνω δημόσιες εμφανίσεις. 'Ίσως θα προτιμούσα να ήμουν λιγότερο αγρίμι. Ξέρω ότι πολλοί δεν το καταλαβαίνουν. 'Όσο για όλη αυτή την βιομηχανία του “κόκκινου χαλιού”, απλά δεν συμμετέχω. Νιώθω πολύ αμήχανα εκεί πάνω, ιδίως όταν πρέπει να εμφανιστώ με εξώπλατη τουαλέτα στους μειον 15 βαθμούς. Δεν έχω το ταλέντο μιας Μαριόν Κοτιγιάρ που τα καταφέρνει τέλεια”.
'Όλα κι οτιδήποτε
Με μένα όλα είναι πάντα τακτοποιημένα και πάντα τελικά ανατρέπονται. Ενώ πάντα ξεκινάω οργανωμένη στο τέλος συμβαίνουν όλα τα αναπόφευκτα. Θυμάμαι τον Στίβεν Φρίαρς να μου λέει, “Όταν γίνεις σταρ δεν θα έχεις πια θέμα με τον χρόνο”. Προφανώς, δεν είμαι ακόμη σταρ αφού το πρόβλημα μου δεν έχει λυθεί. Ασφυκτιώ με τα deadlines. Δεν προγραμματίζω πολύ, αντίθετα αυτοσχεδιάζω. 'Έτσι είμαι εγώ. Μόνο στα γυρίσματα γίνομαι ένα υπάκουο και πειθαρχημένο στρατιωτάκι”.
'Όλα τα λεφτά
Αν είμαι ακριβή; Δεν ξέρω πόσα παίρνουν οι άλλες ηθοποιοί. Αν “πουλάω”; Τι να πω, ο κινηματογράφος είναι μια ολόκληρη βιομηχανία, ή είσαι μέσα ή δεν είσαι. 'Όπως και να έχει, δεν πιστεύω ότι το όνομα ενός ηθοποιού αρκεί για να γεμίσει τις αίθουσες. Αυτό που μετράει τελικά είναι η ποιότητα της ταινίας”.
Λίγο από όλα
Παθιάζομαι εύκολα, μάλλον παθαίνω εμμονές, για την ακρίβεια. Αυτή την εποχή ψάχνω το γραφείο μου, το έπιπλο εννοώ. Είμαι στην διαδικασία επίπλωσης του πρώτου μου σπιτιού ως ντίβα (γέλια). Μόλις αγόρασα το σπίτι και είναι εντελώς άδειο, δεν είχα ούτε καρέκλες να βάλω μέσα. Δεν είμαι καθόλου υλίστρια. Αν βλέπατε το σπίτι μου δεν θα το πιστεύατε. Μπορώ να ζήσω με τα απολύτως απαραίτητα: μια στέγη πάνω από το κεφάλι μου, βιβλία, μια κατσαρόλα, μια φωτιά...
'Όλα τα ατού μου
Η εμφάνισή μου. Τα πόδια μου, οι γάμπες μου (γέλια). Πραγματικά, δεν μπορώ να πω εγώ ποια είναι τα ατού μου. Λένε ότι έχω εκφραστικά μάτια. Κι ο πατέρας μου έχει.
'Όλα στα γρήγορα
Μπορώ να κάνω δέκα πράγματα ταυτόχρονα και με έντονους ρυθμούς. Σχεδιάζω, γράφω, ταξιδεύω, φωτογραφίζω. Και σκέφτομαι πως όλα αυτά με τα οποία καταπιάνομαι εδώ και τόσο καιρό, κάποτε θα αποκτήσουν νόημα. Το επόμενο project είναι να μάθω να πιλοτάρω πλοίο. Και να γίνω ναυτικός”.
Ολομόναχη
'Όλοι γύρω μου είναι μοναχικές ψυχές. 'Η τουλάχιστον μου δίνουν αυτή την εντύπωση. Δεν ξέρω αν μου μοιάζουν αλλά σίγουρα με γοητεύουν. 'Όσο για την προσωπική μου ζωή, δεν μου αρέσει να ασχολούνται και δεν απαντώ σε σχετικές ερωτήσεις. 'Όταν βρίσκομαι αντιμέτωπη με τους δημοσιογράφους των tabloids, απελπίζομαι. Αυτός ο Τύπος πραγματικά δεν θα έπρεπε καν να υπάρχει. Είναι χυδαίος, ψεύδεται κι υποτιμά την νοημοσύνη του κόσμου. Κάποιος συνάδελφος πολύ σωστά έχει πει ότι αυτές οι εφημερίδες θα έπρεπε να κυκλοφορούν σε ρολά, σαν χαρτί τουαλέτας. Οι παπαράτσι έχουν πολλές φορές μολύνει τη ζωή μου. 'Όποτε βλέπω κάποιον, τον κυνηγάω. Και είναι τόσο θρασύδειλοι, φεύγουν τρέχοντας”.
Πάνω από όλα
Οι προτεραιότητές μου; Μου αρέσει η δουλειά που κάνω αλλά δεν μπορώ να κάνω μόνο αυτό. Είναι ένα επάγγελμα που με τρέφει αλλά δεν με χορταίνει. Έχω ανάγκη να βρεθώ στο σύμπαν μου. Μέχρι τώρα υπήρξα τυχερή, αλλά δεν φοβάμαι ότι αυτό θα τελειώσει διότι με τον φόβο δεν αποτρέπεις τον κίνδυνο.
'Όλα είναι μέσα στο πρόγραμμα
Πάνε κιόλας δέκα χρόνια από την Αμελί. 'Ήταν ευτύχημα αυτή η ταινία. Την λατρεύω. Παραμένει ένα όμορφο διαβατήριο. Αυτό που μου συνέβη ήταν ότι ξαφνικά έγινα πολύ γνωστή. Το ένιωσα σαν ένα γιγαντιαίο κύμα, αλλά ευτυχώς μπόρεσα να το χειριστώ και να ξαναβρώ την ζωή που μου αντιστοιχούσε. Κι ύστερα, δεν φοβήθηκα μήπως δεν μου ξαναπροτείνουν μεγάλους ρόλους. Συμβαίνουν αυτά. Πάρτε τον “E.T.” για παράδειγμα, που ήταν η πρώτη κι η τελευταία του ταινία! (γέλια)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...