Χρειάστηκαν κάτι λιγότερο από τρεις μήνες για να γίνουν κομμάτι της
καθημερινότητάς μας. Τώρα, πριν καλά καλά κλείσει ένας χρόνος από την
πρώτη ημέρα που εξαργυρώσαμε χαμογελαστοί εκπτωτικό κουπόνι σε
κατάστημα, είμαστε πλέον σε θέση να πούμε πως γνωρίζουμε καλά τις
παγίδες του τρόπου λειτουργίας τους.
Λέγοντας παγίδες δεν εννοούμε βέβαια σε καμία περίπτωση προσπάθειες εξαπάτησής μας εκ μέρους των εταιρειών που παρέχουν τα κουπόνια, αλλά μικρότερες ή μεγαλύτερες λεπτομέρειες που διαφεύγουν την προσοχή των πελατών τους –πολλών εξ ημών. Παθήματα, δηλαδή, που μας έγιναν μαθήματα.
Πριν κάνετε κλικ επάνω στο επόμενο «Αγόρασέ το», κάτω από το οποίο τα δευτερόλεπτα μειώνονται απειλητικά, εκμεταλλευτείτε λίγα από αυτά για να κάνετε στον εαυτό σας τέσσερις πολύ απλές ερωτήσεις και να τις απαντήσετε. Μετρήστε τέσσερα «ναι» και μετά μπορείτε ελεύθερα να προχωρήσετε με την αγορά σας.
Θα αγοράζατε το κουπόνι ακόμη και στην αρχική του τιμή;
Δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία αν η έκπτωση είναι όντως 50% ή 70%, ή αν οι αρχικές τιμές είναι φουσκωμένες, έτσι ώστε η έκπτωση να φαίνεται μεγαλύτερη. Αυτό που πρέπει να αναρωτηθείτε, είναι αν όντως το κουπόνι αφορά κάτι που πραγματικά θέλετε ή χρειάζεστε, ή αν ετοιμάζεστε να το αγοράσετε απλά και μόνο επειδή σας φαίνεται μεγάλη ευκαιρία.
Για παράδειγμα, αξίζει πολύ περισσότερο να αγοράσετε το κουπόνι που προσφέρει 40% έκπτωση στο εστιατόριο που πάντα θέλατε να επισκεφθείτε, αλλά δεν το κάνατε γιατί οι τιμές του είναι απαγορευτικές, παρά εκείνο που προσφέρει 90% έκπτωση για solarium, που ποτέ δεν σας είχε περάσει από το μυαλό να κάνετε.
Θα προλάβετε να χρησιμοποιήσετε το κουπόνι πριν λήξει;
Διαβάστε προσεκτικά τα ψιλά γράμματα του κουπονιού που ετοιμάζεστε να αγοράσετε: πάντα στην αρχή αναφέρεται η χρονική περίοδος κατά την οποία μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε. Δεν έχει κανένα νόημα να αγοράσετε ένα κουπόνι για μια θεατρική παράσταση που κατεβαίνει σε δέκα μέρες, αν μόλις αναλάβατε ένα σημαντικό project στη δουλειά, το οποίο πιθανότατα θα «γεμίσει» τα απογεύματά σας.
Αρκετές –αλλά όχι όλες οι– εκπτωτικές εταιρείες θα σας επιστρέψουν τα χρήματά σας αν δεν χρησιμοποιήσετε το κουπόνι πριν λήξει, ακόμη και με δική σας υπαιτιότητα. Το διαπιστώσαμε πρόσφατα με την Groupon, η οποία επιστρέφει τα χρήματα υπό τη μορφή bonus στον λογαριασμό του χρήστη. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει πως σας συνιστούμε να το ρισκάρετε.
Θα μπορέσετε να εξυπηρετηθείτε ως κανονικός πελάτης και όχι ως ένα από τους δέκα χιλιάδες που αγόρασαν την προσφορά; Πριν αγοράσετε ένα κουπόνι, καλό είναι να θυμάστε πως στο κατάστημα που το παρέχει δουλεύουν κανονικοί άνθρωποι και όχι σούπερ ήρωες με οκτώ χέρια και εικοσιτετράωρες βάρδιες. Γιατί το λέμε αυτό; Γιατί δεν χρειάζεται να είσαι ιδιοφυΐα για να σκεφτείς πως το κομμωτήριο της γειτονιάς αδυνατεί να εξυπηρετήσει 7.435 πελάτες σε τρεις μήνες.
Ναι, ξέρουμε, φταίνε αυτοί, θα έπρεπε να βάλουν όριο στα κουπόνια που πουλάνε, και να σας δώσουν τα λεφτά σας πίσω τώρα που τόλμησαν να σας αντιμετωπίσουν ως έναν από τους επτά χιλιάδες και όχι ως VIP. Δεν θα είχατε, όμως, γλιτώσει αρκετή ταλαιπωρία, πολύτιμο χρόνο και τα λεφτά που δώσατε για το κουπόνι, αν περιμένατε μέχρι μια ώρα πριν το κλείσιμο της προσφοράς, για να δείτε πόσες χιλιάδες κόσμου έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για αυτήν, να σταθμίσετε αν η ευκαιρία είναι τόσο μεγάλη ώστε να αξίζει την ταλαιπωρία που (σίγουρα) θα υποστείτε, και μετά να την αγοράσετε;
Περιμένετε πάντα μέχρι τουλάχιστον λίγες ώρες πριν την ολοκλήρωση της προσφοράς, για να δείτε τον αριθμό των αγορών και να τον συγκρίνετε με τον μέσο όρο εξυπηρέτησης του καταστήματος ανά ημέρα, ο οποίος αναγράφεται πολλές φορές στα ψιλά γράμματα. Αν δεν αναφέρεται, συνήθως μπορείτε να τον βρείτε, ή να τον υπολογίσετε, με ένα απλό search του ονόματος του μαγαζιού στο Google –ακόμη και αν βρείτε μόνο φωτογραφίες του χώρου, ένα γενικό συμπέρασμα μπορείτε να το βγάλετε.
Μην αγοράζετε ποτέ παρορμητικά την προσφορά αμέσως μόλις έρχεται στο inbox σας, λίγα λεπτά μετά τα Μεσάνυχτα. Εξαίρεση στον κανόνα, φυσικά, αποτελούν οι προσφορές στις οποίες ισχύει όριο κουπονιών –το οποίο θα αναφέρεται επίσης στα ψιλά γράμματα.
Έχετε καταλάβει τι σημαίνει «ελεύθερη επιλογή από τον κατάλογο»;
«12 αντί για 24 ευρώ, 50% έκπτωση σε ένα από τα καλύτερα εστιατόρια της Αθήνας, με ελεύθερη επιλογή από τον κατάλογο» έλεγε το κουπόνι. Το εστιατόριο ήταν όντως ένα από τα καλύτερα της Αθήνας, και η προσφορά ακουγόταν υπέροχη –και ήταν, αν είχες καταλάβει ακριβώς τι αγόραζες.
Διότι το «ελεύθερη επιλογή από τον κατάλογο» σημαίνει πως παίρνεις τον κατάλογο στα χέρια σου, και παραγγέλνεις κοιτώντας προσεκτικά τις τιμές και φροντίζοντας να μην ξεπεράσεις το ποσό των 24 ευρώ –για το οποίο έχεις πληρώσει τα μισά, ήτοι 12. Αν το ξεπεράσεις, κανείς δεν θα στεναχωρηθεί: απλά θα πληρώσεις την διαφορά. Στη δική μας περίπτωση, η διαφορά αυτή ανερχόταν σε 92 ευρώ και 70 λεπτά.
Αν βγείτε στον πηγαιμό για την «ελεύθερη επιλογή από κατάλογο» να εύχεστε να μην έχει ξεπεράσει το όριο η πιστωτική σας κάρτα. Εναλλακτικά, όταν πρόκειται για κουπόνια εστιατορίων, μπορείτε απλώς να προτιμάτε τα προκαθορισμένα μενού.
http://www.in2life.gr
Λέγοντας παγίδες δεν εννοούμε βέβαια σε καμία περίπτωση προσπάθειες εξαπάτησής μας εκ μέρους των εταιρειών που παρέχουν τα κουπόνια, αλλά μικρότερες ή μεγαλύτερες λεπτομέρειες που διαφεύγουν την προσοχή των πελατών τους –πολλών εξ ημών. Παθήματα, δηλαδή, που μας έγιναν μαθήματα.
Πριν κάνετε κλικ επάνω στο επόμενο «Αγόρασέ το», κάτω από το οποίο τα δευτερόλεπτα μειώνονται απειλητικά, εκμεταλλευτείτε λίγα από αυτά για να κάνετε στον εαυτό σας τέσσερις πολύ απλές ερωτήσεις και να τις απαντήσετε. Μετρήστε τέσσερα «ναι» και μετά μπορείτε ελεύθερα να προχωρήσετε με την αγορά σας.
Θα αγοράζατε το κουπόνι ακόμη και στην αρχική του τιμή;
Δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία αν η έκπτωση είναι όντως 50% ή 70%, ή αν οι αρχικές τιμές είναι φουσκωμένες, έτσι ώστε η έκπτωση να φαίνεται μεγαλύτερη. Αυτό που πρέπει να αναρωτηθείτε, είναι αν όντως το κουπόνι αφορά κάτι που πραγματικά θέλετε ή χρειάζεστε, ή αν ετοιμάζεστε να το αγοράσετε απλά και μόνο επειδή σας φαίνεται μεγάλη ευκαιρία.
Για παράδειγμα, αξίζει πολύ περισσότερο να αγοράσετε το κουπόνι που προσφέρει 40% έκπτωση στο εστιατόριο που πάντα θέλατε να επισκεφθείτε, αλλά δεν το κάνατε γιατί οι τιμές του είναι απαγορευτικές, παρά εκείνο που προσφέρει 90% έκπτωση για solarium, που ποτέ δεν σας είχε περάσει από το μυαλό να κάνετε.
Θα προλάβετε να χρησιμοποιήσετε το κουπόνι πριν λήξει;
Διαβάστε προσεκτικά τα ψιλά γράμματα του κουπονιού που ετοιμάζεστε να αγοράσετε: πάντα στην αρχή αναφέρεται η χρονική περίοδος κατά την οποία μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε. Δεν έχει κανένα νόημα να αγοράσετε ένα κουπόνι για μια θεατρική παράσταση που κατεβαίνει σε δέκα μέρες, αν μόλις αναλάβατε ένα σημαντικό project στη δουλειά, το οποίο πιθανότατα θα «γεμίσει» τα απογεύματά σας.
Αρκετές –αλλά όχι όλες οι– εκπτωτικές εταιρείες θα σας επιστρέψουν τα χρήματά σας αν δεν χρησιμοποιήσετε το κουπόνι πριν λήξει, ακόμη και με δική σας υπαιτιότητα. Το διαπιστώσαμε πρόσφατα με την Groupon, η οποία επιστρέφει τα χρήματα υπό τη μορφή bonus στον λογαριασμό του χρήστη. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει πως σας συνιστούμε να το ρισκάρετε.
Θα μπορέσετε να εξυπηρετηθείτε ως κανονικός πελάτης και όχι ως ένα από τους δέκα χιλιάδες που αγόρασαν την προσφορά; Πριν αγοράσετε ένα κουπόνι, καλό είναι να θυμάστε πως στο κατάστημα που το παρέχει δουλεύουν κανονικοί άνθρωποι και όχι σούπερ ήρωες με οκτώ χέρια και εικοσιτετράωρες βάρδιες. Γιατί το λέμε αυτό; Γιατί δεν χρειάζεται να είσαι ιδιοφυΐα για να σκεφτείς πως το κομμωτήριο της γειτονιάς αδυνατεί να εξυπηρετήσει 7.435 πελάτες σε τρεις μήνες.
Ναι, ξέρουμε, φταίνε αυτοί, θα έπρεπε να βάλουν όριο στα κουπόνια που πουλάνε, και να σας δώσουν τα λεφτά σας πίσω τώρα που τόλμησαν να σας αντιμετωπίσουν ως έναν από τους επτά χιλιάδες και όχι ως VIP. Δεν θα είχατε, όμως, γλιτώσει αρκετή ταλαιπωρία, πολύτιμο χρόνο και τα λεφτά που δώσατε για το κουπόνι, αν περιμένατε μέχρι μια ώρα πριν το κλείσιμο της προσφοράς, για να δείτε πόσες χιλιάδες κόσμου έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για αυτήν, να σταθμίσετε αν η ευκαιρία είναι τόσο μεγάλη ώστε να αξίζει την ταλαιπωρία που (σίγουρα) θα υποστείτε, και μετά να την αγοράσετε;
Περιμένετε πάντα μέχρι τουλάχιστον λίγες ώρες πριν την ολοκλήρωση της προσφοράς, για να δείτε τον αριθμό των αγορών και να τον συγκρίνετε με τον μέσο όρο εξυπηρέτησης του καταστήματος ανά ημέρα, ο οποίος αναγράφεται πολλές φορές στα ψιλά γράμματα. Αν δεν αναφέρεται, συνήθως μπορείτε να τον βρείτε, ή να τον υπολογίσετε, με ένα απλό search του ονόματος του μαγαζιού στο Google –ακόμη και αν βρείτε μόνο φωτογραφίες του χώρου, ένα γενικό συμπέρασμα μπορείτε να το βγάλετε.
Μην αγοράζετε ποτέ παρορμητικά την προσφορά αμέσως μόλις έρχεται στο inbox σας, λίγα λεπτά μετά τα Μεσάνυχτα. Εξαίρεση στον κανόνα, φυσικά, αποτελούν οι προσφορές στις οποίες ισχύει όριο κουπονιών –το οποίο θα αναφέρεται επίσης στα ψιλά γράμματα.
Έχετε καταλάβει τι σημαίνει «ελεύθερη επιλογή από τον κατάλογο»;
«12 αντί για 24 ευρώ, 50% έκπτωση σε ένα από τα καλύτερα εστιατόρια της Αθήνας, με ελεύθερη επιλογή από τον κατάλογο» έλεγε το κουπόνι. Το εστιατόριο ήταν όντως ένα από τα καλύτερα της Αθήνας, και η προσφορά ακουγόταν υπέροχη –και ήταν, αν είχες καταλάβει ακριβώς τι αγόραζες.
Διότι το «ελεύθερη επιλογή από τον κατάλογο» σημαίνει πως παίρνεις τον κατάλογο στα χέρια σου, και παραγγέλνεις κοιτώντας προσεκτικά τις τιμές και φροντίζοντας να μην ξεπεράσεις το ποσό των 24 ευρώ –για το οποίο έχεις πληρώσει τα μισά, ήτοι 12. Αν το ξεπεράσεις, κανείς δεν θα στεναχωρηθεί: απλά θα πληρώσεις την διαφορά. Στη δική μας περίπτωση, η διαφορά αυτή ανερχόταν σε 92 ευρώ και 70 λεπτά.
Αν βγείτε στον πηγαιμό για την «ελεύθερη επιλογή από κατάλογο» να εύχεστε να μην έχει ξεπεράσει το όριο η πιστωτική σας κάρτα. Εναλλακτικά, όταν πρόκειται για κουπόνια εστιατορίων, μπορείτε απλώς να προτιμάτε τα προκαθορισμένα μενού.
http://www.in2life.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου