Διάσημες μαμάδες που βίωσαν την επιλόχεια κατάθλιψη

Μια συνηθισμένη ψυχική διαταραχή, η επιλόχεια κατάθλιψη ταλαιπωρεί κάποιες γυναίκες μετά τον τοκετό. Γεγονός ιδιαίτερα δυσάρεστο, καθώς η λεχώνα όχι μόνο δεν μπορεί να χαρεί τον ερχομό του παιδιού της στον κόσμο, αλλά βασανίζεται από δυσάρεστα συναισθήματα και έχει έντονες σκέψεις αυτοκαταστροφής.
Η διαταραχή αυτή ταλαιπωρεί πολλές γυναίκες και φυσικά δεν κάνει διακρίσεις. Περίπου το 13% των γυναικών μετά τον τοκετό πάσχουν από κατάθλιψη, γνωστή σε όλους ως επιλόχεια, μια πολύ σοβαρή και με χρονική διάρκεια πάθηση. Παρακάτω θα δούμε μερικές διάσημες κυρίες που μίλησαν ανοιχτά για το θέμα.
Η Gwyneth Paltrow, είχε περάσει ήδη κατάθλιψη μετά τον χωρισμό της με τον Brad Pitt. Για δεύτερη φορά η βραβευμένη με όσκαρ ηθοποιός, πέρασε κατάθλιψη μετά τον θάνατο του πατέρα της. Ενώ το κακό τρίτωσε μετά την δεύτερη γέννα της.
«Όταν γεννήθηκε ο γιός μου, περίμενα ότι θα βιώσω άλλη μία περίοδο ευφορίας, όπως όταν γέννησα την κόρη μου. Αντί γι? αυτό, όμως πέρασα ένα από τα πιο επώδυνα και σκοτεινά κεφάλαια της ζωής μου για περίπου 5 μήνες. Κατάλαβα ότι ήταν επιλόχεια κατάθλιψη!».
H Brooke Shields ταλαιπωρήθηκε από την επιλόχεια κατάθλιψη το 2005 και κόντεψε στην κυριολεξία να τρελαθεί. «Το μόνο που ήθελα να κάνω είναι να εξαφανιστώ και να πεθάνω. Πίστευα οτι δεν έπρεπε να υπάρχω και πως το παιδί μου θα ήταν καλύτερα χωρίς εμένα. Πίστευα ότι τίποτε δεν θα φτιάξει και ότι τίποτα δεν πρόκειται να πάει καλά» δήλωσε η ίδια σχετικά με τη δύσκολη εκείνη περίοδο.
«Ήθελα να ρίξω το αυτοκίνητό μου σε ένα τοίχο. Είχα το παιδί μου στο πίσω κάθισμα και αυτό με εκνεύριζε ακόμη περισσότερο. Ευτυχώς, μιλούσα στο τηλέφωνο με μία φίλη μου και αυτή με απέτρεψε από το να το κάνω». Είναι πραγματικά απίστευτο σε τι κατάσταση μπορεί να σε φτάσει ο οργανισμός σου, οι ορμόνες σου. Κι όμως όλα λύνονται, ευτυχώς. Η Brooke Shields με τη βοήθεια ειδικού κατάφερε να το ξεπεράσει και φυσικά να μην κατηγορεί τον εαυτό της, αλλά τις ορμόνες της.
H Courteney Cox, από τα «Φιλαράκια» είχε δηλώσει ότι πέρασε επιλόχεια κατάθλιψη 6 μήνες μετά την γέννηση του παιδιού της. «Πέρασα πραγματικά πολύ δύσκολα. Όχι μετά τη γέννα, άλλα όταν η Coco έγινε έξι μηνών. Είχα χάσει τον ύπνο μου. Η καρδιά μου πήγαινε να σπάσει. Όντως έπασχα από επιλόχεια κατάθλιψη. Έτσι, επισκέφθηκα το γιατρό, ο οποίος και διαπίστωσε ότι οι ορμόνες μου είχαν τρελαθεί εντελώς». Φυσικά, τέλος καλό? όλα καλά! Στο βιβλίο της με τίτλο «Fair Game», η Valerie Plame Wilson, η πιο γνωστή κατάσκοπος του κόσμου, μίλησε για το πώς είναι να είσαι άνθρωπος της CIA, αλλά αφιέρωσε και ένα ολόκληρο κεφάλαιο στην κατάθλιψη που βίωσε μετά τη γέννα της. Περιέγραψε καταστάσεις όπου υπέφερε από κρίσεις άγχους και πανικού, συνοδευόμενες με ακατάπαυστα δάκρυα και έντονους λυγμούς που δε μπορούσε να ελέγξει. Χαρακτηριστικά, γράφει: «Οι ικανότητές μου στην αντιμετώπιση και τη λύση προβλημάτων και η προσαρμοστικότητα μου σε νέες καταστάσεις, -ικανότητες που ήταν απολύτως συνυφασμένες με την προσωπικότητα και τη δουλειά μου-, έγιναν ένας στόχος που πλέον δεν ήμουν σε θέση να προσεγγίσω».
H ηθοποιός Lisa Rinna τη βίωσε ακόμη πιο έντονα την επιλόχεια κατάθλιψη. Είχε στην κυριολεξία φρικάρει και φοβόταν ότι όλο αυτό που ένιωθε μπορεί να την οδηγούσε ακόμα και σε έγκλημα. «Είχα οράματα με μαχαίρια και όπλα. Ανάγκασα το σύζυγό μου Harry να απομακρύνει όλα τα κοφτερά μαχαίρια από το σπίτι. Είχα οράματα ότι τους σκότωνα όλους. Πόσο πιο τρομακτικό μπορεί να είναι όλο αυτό;» δήλωσε η ίδια. Η Amanta Peet είχε γράψει το 2008 : «Έπασχα από μια αρκετά σοβαρή επιλόχεια κατάθλιψη», σε ένα άρθρο της στο περιοδικό Gotham μετά την απόκτηση της μικρής της κορούλας, Frankie. Και πρόσθεσε: «Πιστεύω πως αυτό μου συνέβη, επειδή είχα πραγματικά μια ήρεμη εγκυμοσύνη γεμάτη χαρά και ευφορία».
Η ηθοποιός Bryce Dallas Howard, είναι άλλο ένα «θύμα» της επιλόχειας κατάθλιψης, για την οποία και μίλησε ανοιχτά. Συγκεκριμένα, σε συνέντευξή της ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι καθημερινά έκλαιγε, δε μπορούσε να φάει και ξεσπούσε επάνω στα αγαπημένα της πρόσωπα. «Ο άντρας μου με ρωτούσε τι είναι αυτό που μπορεί να κάνει, για να με βοηθήσει, όμως γνωρίζοντας ότι επί της ουσίας δε μπορούσε να κάνει κάτι, εγώ άρχισα να του βάζω τις φωνές και να ουρλιάζω, μια συμπεριφορά που ποτέ δεν είχε δει από εμένα στα επτά χρόνια που ήμασταν μαζί», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Στην χώρα μας, η γνωστή ηθοποιός Ντορέττα Παπαδημητρίου είναι μια από τις ελάχιστες γυναίκες που είχε μιλήσει ανοιχτά για το θέμα.
Είχε περάσει στο παρελθόν κατάθλιψη μετά την γέννηση του πρώτου γιου της: «Έζησα μια έντονη ψυχολογική πίεση μετά τη γέννηση του πρώτου μου παιδιού. Για τέσσερις μήνες ήμουν σε κατάθλιψη. Γενικότερα, συμβουλεύομαι και ψυχολόγο. Τότε, δεν είχα συμβουλευτεί». «Ίσως ήταν κάτι που δεν μπορούσα να αποφύγω. Δεν έπαιζε ρόλο τόσο η ψυχολογία, αλλά ίσως οι ορμόνες. Στο δεύτερο παιδί δεν το έπαθα. Πάντως πέρασα μια πολύ δύσκολη περίοδο και αφού βγήκα δυνατή μέσα από αυτή δεν νομίζω ότι θα ξαναπάθαινα κάτι τέτοιο.»


toblogtonkirion.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...