Αλλαγή Καριέρας: να τολμήσω;

«Νιώθω ότι είμαι ο λάθος άνθρωπος στη λάθος δουλειά».
«Κάποτε ονειρευόμουν να κάνω αλλά πράγματα, αλλά προσγειώθηκα…»
«Και ξαφνικά με απέλυσαν. Τι να κάνω τώρα μέσα στην κρίση;»
«Θέλω να δημιουργήσω τη δική μου επιχείρηση, αλλά είναι καιροί, για να αφήσω την ασφάλεια της δουλειάς μου;»



Στο πλαίσιο των συνεδριών coaching ακούω ολοένα και συχνότερα τα παραπάνω διλήμματα. Σε αυτή τη χρονική περίοδο η αντίδραση των περισσότερων στο θέμα αλλαγή καριέρας θα ήταν πιθανότατα ότι δεν είναι καιροί για τολμηρές κινήσεις. Όμως σε μια εποχή που η έννοια της ασφάλειας αποδεικνύεται τόσο σχετική σε όλες τις μορφές απασχόλησης, μήπως η κρίση είναι όντως η ευκαιρία για τη δική μας αναδιοργάνωση; Μήπως είναι ώρα να πραγματοποιήσουμε τις επιθυμίες που φρενάρουμε; Όλα αλλάζουν γύρω μας ταχύτατα και η ευελιξία αναδεικνύεται σε πρώτης προτεραιότητας δεξιότητα, είτε από επιλογή είτε από ανάγκη.

Μία αντικειμενικά σωστή απόφαση δεν υπάρχει, οι αξίες και τα όνειρα του καθενός και της καθεμίας μας από εμάς είναι μοναδικά και σίγουρα η αλλαγή σημαίνει ξεβόλεμα. Συνήθως αλλάζουμε, όταν το να μείνουμε στην υπάρχουσα κατάσταση είναι πιο επώδυνο από το να πειραματιστούμε με νέες επιλογές ή όταν θέλουμε κάτι πάρα πολύ!

Η διαδικασία αλλαγής καριέρας μπορεί συνοπτικά να περιγραφεί σε 7 στάδια:

1.Συνειδητοποίηση αρνητικών συναισθημάτων: πώς νιώθω με την τωρινή κατάσταση; μου λείπει κάτι;
2.Προσδιορισμός του προβλήματος: τι ακριβώς με έχει κουράσει; τι θέλω να αλλάξω;
3.Αμφιθυμία: μπορώ να τα καταφέρω; ή να μείνω εδώ που είμαι;
4.Προετοιμασία: τι πρέπει να οργανώσω άμεσα; ποιους μακροπρόθεσμους στόχους βάζω; πώς να διερευνήσω τις επιλογές μου;
5.Επιλογές και στόχευση: πού καταλήγω; ποιο είναι το όραμά μου;
6.Δράση: τι ενέργειες πρέπει να κάνω, για πετύχω τους στόχους μου; ποιες συνέργειες χρειάζομαι;
7.Αξιολόγηση απόφασης: πώς τα πήγα μέχρι εδώ; τι χρειάζεται να βελτιώσω, τι να συνεχίσω;

Για να διαβάζετε αυτό το άρθρο, κάποια φωνή μέσα σας μιλάει -έστω και σιγανά- για αλλαγή. Σε ποιο από τα 7 στάδια βρίσκεστε; Σε ποιο στάδιο είστε στη ζωή σας συνολικά; Τι σας σταματάει από το επόμενο βήμα; Η αλλαγή καριέρας απαιτεί επιμονή, καλή οργάνωση, θετική διάθεση και πρακτική σκέψη. Οραματιστείτε πώς θα νιώθετε, όταν θα έχετε πετύχει αυτό που θέλετε! Έχουμε όλοι φτερά, για να πετάξουμε. Αλλά συχνά χρειάζεται πρώτα να τολμήσουμε να πηδήξουμε στο κενό, για να το ανακαλύψουμε.

Γράφει η Δήμητρα Καρατώλου,
Σύμβουλος Σταδιοδρομίας και Προσωπικής Ανάπτυξης, MSc



/sxeseis.gr 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...