Χρεωκοπία στο σουπερμάρκετ;

Τα σουπερμάρκετ χρησιμοποιούν έξυπνους τρόπους για να μας «πείσουν» να ξοδέψουμε. Δουλειά τους είναι. Εμείς πάλι σας δείχνουμε πώς να αποφύγετε τις… ενέδρες και να ψωνίσετε αυτό που πραγματικά θέλετε. Δουλειά μας είναι.




Ενέδρα #1
Στρατηγική τοποθέτηση των προϊόντωνΣτα σούπερ μάρκετ τα πιο ακριβά προϊόντα τοποθετούνται λίγο πιο κάτω από το ύψος του ματιού –στο σημείο δηλαδή που κατά κανόνα παρατηρούμε– και κοντά στη μέση του διαδρόμου, αφού οι έρευνες δείχνουν ότι έχουμε την τάση να προσπερνάμε τα προϊόντα που είναι τοποθετημένα στην αρχή.Αποφυγή: Καταγράψτε τα είδη που πραγματικά χρειάζεστε πριν πάτε στο σουπερμάρκετ, ώστε να αποφύγετε την άσκοπη περιπλάνηση. Επίσης τσεκάρετε και τα χαμηλά ράφια, όπου συνήθως τοποθετούνται και τα οικονομικότερα προϊόντα.
Ενέδρα #2
Δωρεάν δείγματα, φιλικοί dealersΤο να έχετε κάποιου είδους επαφή με τους διανομείς-πωλητές στα σουπερμάρκετ («δωρεάν μινιατούρες αφροντούς!», «δοκιμάστε τα νέα μας μπισκότα») σας κάνει να νιώθετε ότι συνδέεστε, έστω και υποτυπωδώς μαζί τους, και ότι είστε υποχρεωμένοι να αγοράσετε κάποιο από τα προϊόντα που δειγματίζουν.Αποφυγή: Σφίξτε τα δόντια, πάρτε αυτό που σας προσφέρεται δωρεάν, αλλά μην «αναλαμβάνετε» εσείς την ευθύνη να βοηθήσετε τον πωλητή να πιάσει το στόχο του. Αν νιώθετε ότι δεν το αντέχετε, απλώς προσπεράστε τις Σειρήνες.
Ενέδρα #3 Καλάθια jumbo sizeΣυχνά τα καρότσια είναι πολύ μεγάλα, και όχι τυχαία. Όταν υπάρχει έξτρα χώρος, ίσως αρχίσετε να σκέφτεστε ότι κάτι έχετε ξεχάσει και έτσι συνεχίσετε να αγοράζετε για να γεμίσετε το κενό.
Αποφυγή: Αφήστε κατά μέρος το καρότσια και προτιμήστε το κλασικό καλάθι ή, αν είναι δυνατόν, κουβαλήστε τα πράγματα που αγοράζετε στο χέρι.
Ενέδρα #4Εκπτώσεις, προσφορές-«σήμερα μόνο!» και special bonusΟι εκπτώσεις, σε οποιοδήποτε προϊόν δημιουργούν την αίσθηση ότι υπάρχει μια ευκαιρία που οφείλετε να εκμεταλλευτείτε. Οι προσφορές της μιας μέρας κάνουν να αναβοσβήνει στο μυαλό σας η επιγραφή «επείγον!». Το αποτέλεσμα; Αυτού του είδους οι εμπορικές τακτικές σάς ωθούν να θεωρείτε λογικές αγορές προϊόντων που αλλιώς δεν θα έμπαιναν στη λίστα σας.
Αποφυγή: Αναρωτηθείτε: Θα το αγόραζα αυτό αν δεν είχε έκπτωση; Αν η απάντηση είναι όχι, τότε αφήστε το στη θέση του.
Ενέδρα #5Ύπουλοι καθρέφτεςΜελέτες έχουν δείξει ότι όταν οι αγοραστές βλέπουν την αντανάκλασή τους σε καθρέφτες, έστω και φευγαλέα, είναι πιο επιρρεπείς στην αυτοκριτική, γεγονός που μπορεί να τους οδηγήσει σε έξτρα αγορές για να βελτιώσουν την εικόνα τους.
Αποφυγή: Αν δεν μπήκατε στο κατάστημα με την αίσθηση ότι χρειάζεστε βελτίωση, τότε αφήστε κάτω αυτό το λευκαντικό δοντιών! Αντιμετωπίστε τους καθρέφτες σαν μια ευκαιρία για να κάνετε μια φιλοφρόνηση στον εαυτό σας – «ωραία τα μαλλιά μου σήμερα… τελικά μου πηγαίνει αυτή η μπλούζα».
Ενέδρα #6Μελετημένη διάταξη χώρουΣε πολλά σουπερμάρκετ, για να φτάσει κανείς στα απολύτως αναγκαία καθημερινά προϊόντα, όπως ψωμί ή γάλα, περνάει υποχρεωτικά από χώρους-διαδρόμους με λιγότερο απαραίτητα, όπως είδη οικιακής χρήσης, χαρτικά, παιχνίδια, με αποτέλεσμα συχνά να αγοράζει και πράγματα που αρχικά δεν είχε υπολογίσει.
Αποφυγή: Πηγαίνετε κατευθείαν εκεί που βρίσκονται τα αντικείμενα που χρειάζεστε. Επίσης θέστε ένα χρονικό όριο που θα αφιερώσετε στα ψώνια. Οι έρευνες δείχνουν ότι, αν αυτό ξεπεράσει το 20 λεπτά, τότε υπάρχουν πολύ περισσότερες πιθανότητες να ψωνίσετε και πράγματα εκτός προγράμματος.
Ενέδρα #7 Πειρασμοί με εύκολη πρόσβασηΟι ειδικοί του μάρκετινγκ γνωρίζουν ότι ώσπου να φτάσει η ώρα να πληρώσετε στο ταμείο, είστε μάλλον κουρασμένοι και πεινασμένοι. Για αυτό ακριβώς το λόγο, είδη που εμπνέουν παρορμητικές αγορές, όπως lip balms ή τσίχλες είναι ακριβώς δίπλα στα ταμεία.
Αποφυγή: Ενώ περιμένετε, απασχοληθείτε στέλνοντας SMS σε ένα φίλο. Ή ακόμα σκεφτείτε τι ακριβώς θα ετοιμάσετε για βραδινό ή προσπαθήστε να θυμηθείτε να γενέθλια 10 γνωστών σας (τα δικά μας, σε περίπτωση που δεν το θυμάστε, είναι αυτόν το μήνα…)
ΠοσοστάΣύμφωνα με έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 56% των επισκεπτών σούπερ μάρκετ ξοδεύει ως και €50 κάθε φορά που ψωνίζει, το 32% από €51 ως €100, ενώ μόνο το 12% ξεπερνά τα €100.
› Συχνότητα επίσκεψης: το 57,3 ψωνίζει μέχρι 4 φορές το μήνα, ενώ μόνο το 15% ψωνίζει συχνότερα από 2 φορές την εβδομάδα.


http://www.glamourmagazine.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...