SALES, SALES, SALES

Μόλις αναρτηθούν οι ταμπέλες «Εκπτώσεις» και «Το αφεντικό τρελάθηκε» στις βιτρίνες των καταστημάτων, μπορείς να αποκτήσεις designer διαμάντια -και μη- σε τιμή ευκαιρίας, τα οποία θα φορέσεις όχι μόνο στις διακοπές σου αλλά και τις επόμενες σεζόν.


Οι Γάλλοι λένε «ψωνίζω ακριβά γιατί δεν είμαι πλούσιος». Στη γλώσσα της Ελληνίδας γιαγιάς αυτό μεταφράζεται «η φθήνια τρώει τον παρά». Και, δυστυχώς, οι εκπτώσεις προσφέρονται για να δούμε τα χρήματα στο πορτοφόλι μας να εξανεμίζονται με ταχύτητα φωτός, χωρίς απαραίτητα να έχουμε κάνει τις σωστές αγορές. Ύστερα από ένα γκάλοπ σε σκληροπυρηνικές καταναλώτριες, δημιουργήσαμε έναν οδηγό επιβίωσης στις εκπτώσεις που θα σε βοηθήσει να αποφύγεις τις παγίδες και να μην προβείς σε άσκοπες αγορές - και μάλιστα εν όψει των διακοπών, όπου όλοι θέλουμε να έχουμε περισσότερα λεφτά για να μπορέσουμε να μείνουμε άλλη μια μέρα στο νησί.
Η προετοιμασία
* Κάνε μια έρευνα στην ντουλάπα σου. Σημείωσε αυτά που θέλεις να αντικαταστήσεις (π.χ., τα μαύρα σου T-shirt που έχουν ξεθωριάσει από το πλύσιμο) ή αυτά που σου λείπουν (π.χ., ένα ζευγάρι Grecian σανδάλια). Στο shopping πρέπει να έχεις συγκεκριμένους στόχους, ώστε να μην ξεφύγεις πολύ από τον προϋπολογισμό σου, αλλά και να μην αγοράσεις το 32ο λύκρα τοπ σε κοραλλί απόχρωση.
* Κάνε μια έρευνα αγοράς. Ενημερώσου από τα περιοδικά και το ίντερνετ για τις τάσεις που θα συνεχιστούν την επόμενη σεζόν, ώστε να μην αγοράσεις ρούχα και αξεσουάρ που μέχρι το χειμώνα ή το επόμενο καλοκαίρι θα δείχνουν σαν να βγήκαν από τη βαλίτσα των '80s. Τάσεις της σεζόν όπως το κινέζικο, gypsy ή indian λουκ έχουν ημερομηνία λήξης το Σεπτέμβρη και επανεμφανίζονται έπειτα από πολλά πολλά χρόνια, οπότε είναι άσκοπο να επενδύσεις σε κάτι που θα φορέσεις ελάχιστες φορές μέχρι το χειμώνα.
* Κάνε μια βόλτα στα μαγαζιά. Πριν από τις εκπτώσεις καλό θα ήταν να έχεις κάνει μια έρευνα αγοράς, ώστε να σταμπάρεις αυτά που σου αρέσουν και με την εκκίνηση των εκπτώσεων να έχεις ένα χάρτη shopping στο μυαλό σου.

Το timing
* Προτίμησε το πρωί των πρώτων ημερών ή τις τελευταίες ημέρες. Όπως είναι αναμενόμενο, στην αρχή των εκπτώσεων υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία (αλλά με μικρότερο ποσοστό έκπτωσης), ενώ τις τελευταίες ημέρες μπορεί να ψωνίσεις κάτι ακόμη και 70% φθηνότερα.
* Απόφυγε τις ώρες αιχμής, γιατί ακόμη και να υπάρχει αυτό που έχεις εντοπίσει εδώ και καιρό, δεν αποκλείεται να βρίσκεται στις κρεμάστρες των δοκιμαστηρίων κάτω από στοίβες ρούχων ή στα χέρια κάποιας ανταγωνίστριας που “θέλει να το σκεφτεί”.
* Σε περίπτωση που είσαι πελάτισσα σε κάποιο μαγαζί, μπορείς να πας ακόμη και μια εβδομάδα νωρίτερα από τις εκπτώσεις. Το πιθανότερο είναι ότι θα σου το δώσουν με έκπτωση. Σε περίπτωση όμως που δεν το κάνουν, ζήτησε να σου το κρατήσουν και να το αγοράσεις όταν αρχίσουν οι εκπτώσεις.
* Μερικά καταστήματα έχουν pre-sale πολιτική, που σημαίνει ότι πριν από την εκκίνηση των εκπτώσεων ειδοποιούν τις πιστές τους πελάτισσες για να ψωνίσουν πρώτες σε ευνοϊκές τιμές.
Οι αγορές
* Αν δεν έχεις ενημερωθεί για τις τάσεις της επόμενης σεζόν, αρκέσου σε all time classic ή basic κομμάτια που οπωσδήποτε πρέπει να βρίσκονται στην γκαρνταρόμπα σου. Απαραίτητη προϋπόθεση; Να έχουν υψηλή ποιότητα κατασκευής και φίνα υλικά, ώστε να συμφέρει να τα αποκτήσεις τώρα. Αγόρασε λοιπόν:
* Ένα τζιν. Επειδή υπάρχει υπερπληθώρα στην αγορά, δοκίμασε όσα περισσότερα αντέχεις, ώστε να βρεις αυτό που σε κολακεύει περισσότερο. Προτίμησε ένα σκούρο τζιν σε κλασική γραμμή και πρόσεξε να είναι αρκετά μακρύ, ώστε το μήκος του να προσαρμόζεται σε όλα τα παπούτσια σου. Τα τζιν σπάνια έχουν 50% έκπτωση, αλλά και πάλι ένα 20% δεν είναι λίγο.
* Ένα λευκό πουκάμισο: Είναι ένα ρούχο που θα έχεις στην γκαρνταρόμπα σου για χρόνια, γι' αυτό αξίζει να επενδύσεις σε ένα κομμάτι από καλό ύφασμα, με ψηλούς γιακάδες και φαρδιές μανσέτες. Αγόρασέ το μισό νούμερο μεγαλύτερο, ώστε να μην ανοίγει στο στήθος.
* Ένα μαύρο φόρεμα: Όχι, δεν χρειάζεται να είναι μικρό. Ένα κλασικό κόψιμο μέχρι το γόνατο και όχι πολύ φορτωμένο ή σε ιδιότροπο πατρόν (όπως ασύμμετρο ή balloon) θα το φοράς για χρόνια.
* Μια τσάντα: Οι εκπτώσεις σου δίνουν την ευκαιρία να αγοράσεις μια επώνυμη τσάντα. Λάβε υπόψη σου ωστόσο ότι αν έχεις ερωτευτεί την it bag της σεζόν, ίσως θα πρέπει να το ξανασκεφτείς και να αγοράσεις μια άλλη, γιατί το πιθανότερο είναι ότι θα τη δεις παντού – ναι, ακόμη και σε μαϊμού. Αν ψάχνεις κάτι πρακτικό, αγόρασε κάποια μαύρη, ταμπά ή καφέ, δερμάτινη, σε μεσαίο μέγεθος, που θα μπορείς να κρατάς και το πρωί και το βράδυ.
* Ένα ζευγάρι παπούτσια (ή δύο, τρία...): Αν δεν έχεις μαύρες δερμάτινες γόβες, ξεκίνα την έρευνα. Δεν είναι απαραίτητο να είναι κλασικές. Μπορεί να είναι και ένα ζευγάρι peep toes. Απλώς, αν φοράς νούμερο 37 ή 38, τα πιο συνηθισμένα δηλαδή, μην αφήσεις τη συγκεκριμένη αγορά για τις τελευταίες μέρες, γιατί δεν πρόκειται να βρεις κάτι ενδιαφέρον.
Οι τάσεις που θα συνεχιστούν
Ό,τι φορέσαμε με λατρεία το χειμώνα που πέρασε δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να συνεχίσει να βρίσκεται σε περίοπτη θέση στην ντουλάπα μας. Σκάναρε την αγορά και αν εντοπίσεις κάτι από τα ακόλουθα, αγόρασέ το χωρίς δεύτερη σκέψη:
* Οτιδήποτε γκρι: Από μπλούζες και παντελόνια μέχρι παλτό και φορέματα. Είναι το χρώμα που είδαμε σε όλες ανεξαιρέτως τις κολεξιόν του χειμώνα 2011.
* Ανδρόγυνο look: Αγόρασε ένα καλό κοστούμι σε μαύρο χρώμα, το οποίο θα μπορείς να το φοράς ως σύνολο αλλά και να “σπάσεις” σε δύο ξεχωριστά κομμάτια.
* Glam colours: Χρωμάτισε το μουντό καιρό με φούξια. Όσο παράξενο κι αν σου φαίνεται, φέτος το χειμώνα τα φλούο χρώματα είναι must.
* Μεταλλιζέ: Μην ψάξεις απλώς για ασημένια και χρυσά κοσμήματα, που ούτως ή άλλως κινούνται σ' αυτούς τους τόνους. Αγόρασε μια χρυσή ζώνη, μια τσάντα, ένα χρυσοκέντητο φουλάρι ή ακόμη και ένα μεταλλιζέ φόρεμα ή τοπ.
* Λεοπάρ: Αυτό το παρακινδυνευμένο pattern θα φορεθεί και το χειμώνα του 2011-2012. Απλώς να είσαι έξτρα προσεκτική: το φθηνό λεοπάρ μόνο καλοντυμένη δεν θα σε κάνει να φαίνεσαι.
* Μποτάκια μέχρι στον αστράγαλο: Τα είδαμε να κάνουν δειλά δειλά την εμφάνισή τους πέρυσι και φέτος θα κατακτήσουν όλες τις ενημερωμένες βιτρίνες.
Τι άλλο πρέπει να ξέρεις
* Μην περιμένεις να δεις κάποια ταμπέλα εκπτώσεων έξω από τις μπουτίκ των μεγάλων οίκων. Η έκπτωση γίνεται μέσα στο κατάστημα και στα είδη της σεζόν που οδεύει προς το τέλος της. Σπάνια έχουν εκπτώσεις στις κλασικές συλλογές τους.
* Από τη μέση της περιόδου των εκπτώσεων και μέχρι το τέλος της συνήθως τα καταστήματα βγάζουν και τα χειμερινά που τους έχουν μείνει από τις προηγούμενες σεζόν. Ακόμη λοιπόν κι αν έκανες μια βόλτα τις πρώτες μέρες, μόνο κερδισμένη μπορεί να βγεις αν ξαναπροσπαθήσεις. Ακόμη κι αν δεν ψωνίσεις τίποτα, σκέψου πόσες θερμίδες θα κάψεις.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...